EIKENvakman: De online eikenhout specialist!

  • Topkwaliteit hout en meubels in eigen beheer
  • De beste (online) prijs
  • Eikenhout specialist

Verzenden & retourneren

EIKENvakman.nl doet er alles aan om uw (online) bestelling zo snel mogelijk bij u thuis te bezorgen. Onderstaand vindt u alle informatie over verzending, bezorging en retourneren.

Een minimale orderwaarde van € 150.

Om scherpe prijzen en tevens betaalbare verzendkosten te kunnen bieden (niet alleen naar u, maar ook van onze leveranciers naar ons), hanteren wij een minimale orderwaarde van Euro 150,- incl. BTW (excl. verzendkosten). De minimale orderwaarde is van toepassing op zowel bezorgen als afhalen. Wij hopen hierbij op uw begrip. 

Verzendkosten (Nederland).

  • EIKENvakman levert gratis bij een bestelling van meer dan € 1.750,-.
  • Bij minder dan Euro 1.750,- bedragen de verzendkosten € 49,95,-.


LET OP:
voor levering naar de Waddeneilanden gelden afwijkende tarieven en hierbij is in de meeste gevallen sprake van een extra toeslag. Voor de actuele tarieven kunt u contact met ons opnemen. in het geval uw aflever adres de Waddeneilanden betreft, neemt een van onze medewerkers contact met u op. Pas nadat u goedkeuring geeft op de extra toeslag wordt uw bestelling in behandeling genomen. 

Verzendkosten (België).

  • EIKENvakman levert gratis bij een bestelling van meer dan € 1.950,-.
  • Bij minder dan Euro 1.950,- bedragen de verzendkosten € 75,-.

Levertermijn.

EIKENvakman doet er alles aan om uw bestelling zo snel mogelijk te bezorgen. Binnen het volledige productassortiment van EIKENvakman.nl zijn er een 5-tal mogelijke levertermijnen:

  • Binnen 1 tot 3 werkdagen.
  • Binnen 3 tot 5 werkdagen.
  • Binnen 5 tot 10 werkdagen.
  • Binnen 10 tot 15 werkdagen.
  • Binnen 15 tot 20 werkdagen. 

EIKENvakman doet er alles aan om uw bestelling zo snel mogelijk te bezorgen. De verwachte levertijd is afhankelijk van het product en daarnaast afhankelijk van eventueel maatwerk (op maat zagen of een andere bewerking op maat). 

LET OP: Levering in België neemt normaal gesproken 1 extra werkdag in beslag.
 

Levering.

EIKENvakman.nl selecteert aan de hand van uw specifieke bestelling de best passende transporteur. Onderstaande een aantal zaken waar u vanuit kunt gaan. Mocht er iets afwijken van onderstaande, nemen wij contact met u op om e.e.a. te bespreken.
 
  • U kunt ervan uitgaan dat uw bestelling - binnen de 'langste levertijd termijn' aangegeven op de productdetail pagina - geleverd wordt.
  • Wij nemen contact met u op waarbij wij reeds een gerichte leverdatum (of indicatie) aangeven. Bij de meeste leveringen informeren wij u via e-mail, echter kan het ook zijn dat wij telefonisch contact met u opnemen. 
  • Mochten wij u telefonisch niet te pakken krijgen, kiezen wij naar eigen goeddunken een leverdatum. Vervolgens informeren wij u per e-mail over deze leverdatum. U heeft 24 uur om hierop te reageren (in het geval deze datum u niet past), waarna we de leverdatum alsnog in samenspraak in kunnen plannen. Na 24 uur - zonder reactie - zullen wij uw levering inboeken. 
    Levertijdstip: Bij de meeste leveringen ontvangt u van ons een e-mail, enkele (minimaal 1) dagen van te voren, met daarin een gerichte datum + tijdstip indicatie (plus minus 2 uur). In enkele gevallen zal deze indicatie telefonisch toegelicht worden. Ook kunt u op de dag van levering telefonisch contact met ons opnemen en kunnen wij u van een gerichte levertijd(tijd) indicatie voorzien. 
  • LET OP: In het geval wij rekening houden met een reactie mogelijkheid van 24 uur is het mogelijk dat de levertermijn - zoals weergegeven op de product detailpagina - niet gehaald wordt. 


Eventueel 2 leveringen bij een combinatiebestelling.

In enkele gevallen is het mogelijk dat er sprake zal zijn van 2 aparte leveringen. Indien dit het geval is, informeren wij u hierover. In dit geval is tevens, per unieke levering, de bovenstaande informatie van toepassing. Uiteraard doen wij er alles aan om dit voor u zo gebruiksvriendelijk mogelijk in te richten. 

Leverlocatie.

Afleveradres bereikbaar voor vrachtwagen.
Het door u ingevoerde afleveradres dient bereikbaar te zijn voor een vrachtwagen (van ong. 18 meter lang). Diverse online bestellingen worden bezorgd met een vrachtwagen. Mocht het door u ingevoerde afleveradres niet / lastig bereikbaar te zijn met een vrachtwagen, verzoeken wij  om dit tijdens of direct na uw online bestelling (binnen 1 werkdag na uw online bestelling) te melden.

In het geval het door u gewenste afleveradres niet of lastig bereikbaar is voor een vrachtwagen, wordt in samenspraak een afwijkend afleveradres gekozen waar uw online bestelling gelost wordt. Uiteraard zo dicht mogelijk bij de gewenste uiteindelijke bestemming.

Blijkt tijdens levering dat het afleveradres niet of lastig te bereiken is voor een vrachtwagen, zullen wij per direct telefonisch contact opnemen om een alternatief te bespreken. Geeft deze oproep geen gehoor en/of kan er geen passend alternatief gevonden worden, zal uw online bestelling niet afgeleverd worden en zijn de kosten voor een tweede verzending voor rekening van koper.

Plek van levering.
De uitgangspositie van onze transporteur is altijd om uw bestelling zo dicht mogelijk bij het aangegeven adres en de door u plek te bezorgen. De exacte plek van lossen, oftewel waar uw bestelling wordt geplaatst, is afhankelijk van waar de vrachtwagen (eventueel met kraan / kooiaap) kan komen. De specifieke situatie en het te berijden terrein is hierbij bepalend. 

In sommige gevallen wordt uw order geleverd op een pallet, of meerdere pallets. Deze wordt / worden niet retour genomen. 

Moet iemand de bestelling persoonlijk in ontvangst nemen?
Indien er niemand op locatie aanwezig is, zal de bestelling op de meest geschikte plek geplaatst worden. Indien u van te voren aangeeft dat er niemand aanwezig is, kunt u alvast de voorkeursplek aangeven, zodat de chauffeur hier rekening mee kan houden. Uiteindelijk zal de chauffeur op eigen inzicht de beste plek kiezen om uw bestelling te plaatsen. Tevens maakt de chauffeur hier een foto van.

Wij verzoeken u om uw bestelling binnen 1 werkdag te controleren en eventuele opmerkingen tijdig aan te leveren per e-mail.

Retourneren

Indien u niet tevreden bent met de geleverde producten, heeft u de mogelijkheid om deze binnen 14 dagen te retourneren. U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. Hierbij vragen wij u wel de producten compleet, onbeschadigd en in de originele verpakking (of een vergelijkbare verpakking) te retourneren. Alle producten die niet compleet zijn en/of gebruikersschade hebben, komen niet in aanmerking voor terugname. De kosten die het retourneren met zich meebrengt, zoals bijvoorbeeld verzendkosten en verpakkingskosten, zijn voor de rekening van de klant (koper). 

LET OP: Op deze wet zijn enkele uitzonderingen, waaronder producten die door de ondernemer tot stand zijn gebracht, overeenkomstig specificaties van de consument. Dit is van toepassing op diverse (lees: de meeste!) producten van EIKENvakman.nl, zoals bijvoorbeeld al onze eiken (tafel)bladen. Indien u gebruik heeft gemaakt van een van onze maatwerk producten, kan uw online aankoop niet herroepen noch geretourneerd worden.

Indicatie retourkosten:
Uiteraard zijn de retourkosten volledig afhankelijk van uw specifieke bestelling, op basis van onze gemiddelde orderwaarde geven wij een realistische indicatie, echter kan deze altijd afwijken van uw specifieke situatie. Uiteraard vragen wij indien gewenst een offerte aan bij onze vaste transporteur waarbij wij u voorzien van een gericht prijsvoorstel t.b.v. transport.

materialen met een lengte > 200 cm; Euro 44,95 per pallet
materialen met een lengte < 200 cm; Euro 24,95 < pallet / Euro 44,95 per pallet 


EIKENvakman stort vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terug, mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

LET OP: In het geval van kwaliteitsproblemen van uw levering (uw klacht valt onder de noemer defect of schade), kunt u gebruik maken van ons klachtenformulier. Hierbij streven wij altijd naar een correcte en klantvriendelijke oplossing.

Hoe kan ik geleverde producten retourneren?
Indien u de door EIKENvakman geleverde producten wilt retourneren, controleer de producten dan eerst op eventuele gebruikersschade. Indien er geen sprake is van gebruikersschade, zorg er dan voor dat de producten in de originele verpakking, of een vergelijkbare verpakking zitten. Vervolgens dient u onderstaand retourformulier in te vullen en per e-mail te verzenden naar info@eikenvakman.nl.

RETOURFORMULIER EIKENvakman.nl (PDF-BESTAND)
RETOURFORMULIER EIKENvakman.nl (WORD-BESTAND)

Na ontvangst van een, volledig ingevuld, retourformulier neemt een medewerker van EIKENvakman binnen 2 werkdagen contact met u op.


Retouradres:
EIKENvakman 
Bosserheide 13
5855 EA, Well

Tel. 085 - 065 57 69
E-mail. info@eikenvakman.nl

© Copyright 2019 EIKENvakman: De online eikenhout specialist! - Development & Online marketing by ROCA online
Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »